X
تبلیغات
راهنمای مهاجرت به کانادا - اخذ ویزا از سفارت فرانسه در تهران

راهنمای مهاجرت به کانادا

این وبلاگ در اصل به شرح قوانین مهاجرت به کشور کانادا اختصاص دارد اما از کشورهای دیگه هم میگوییم

اخذ ویزا از سفارت فرانسه در تهران

منبع : سفارت فرانسه در ایران  http://www.ambafrance-ir.org 


ساعات پذیرش مراجعین: تحویل فرم تقاضای ویزا و تحویل گذرنامه: از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 7:00 صبح تا 11:30 بعد از ظهر

دریافت ویزا:از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 14:00 تا 15:00

آدرس: تهران - خیابان نوفل لو شاتوـ شماره 85 کد پستی 11348

تلفن:4 -  66706001  009821 نمابر:66706543 009821

 

مراحل صدور ويزا:

 

قابل توجه متقاضيان رواديد:

 

از تاريخ ١١ خرداد ماه ١٣٨٤ , جهت رسيدگي به پروندهاي درخواست رواديد, هنگام تشكيل پرونده, ارائه عكس با مشخصات زير الزامي ميباشد,

در غير اين صورت درخواست رواديد رد خواهد شد: - ٣قطعه عكس رنگي براي هر گذرنامه - ٢ قطعه عكس براي همراهاني كه ( همسر, فرزندان...) اسامي آنان در گذرنامه درخواست كننده ثبت شده است

 

ويژگيهاي اجباري عكس مورد نظر:

- عكس رنگي

- با زمينه سفيد

- تمام رخ

- جديد (كمتر از 3 ماه)

- كاملاً با ظاهر فعلي صاحب عكس مطابقت داشته باشد

- ابعاد مورد نياز: 35 در 45 ميليمتر

- ابعاد صورت (فاصله بين سطح فوقاني سر و چانه) بين 32 و 36 ميليمتر

طبق مقررات شنگن عكس شما بر روي برچسب ويزا اسكن و چاپ خواهد شد.

 

توجه: از تاریخ اول ژوئن2004 متقاضیان روادید باید بیمه مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه های احتمالی بازگشت به میهن به دلایل پزشکی، مراقبت های پزشکی و/ یا هزینه های بیمارستانی اضتراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشور های منطقه شنگن معتبر باشد. حد اقل پوشش بیمه برای هر شخـــص مبلغ 000ر30 یورو می باشد. شرکت منتخــــب باید نماینده ای معتبر در فرانسه داشته باشد. همچنین شخص دعوت کننده نیز می تواند با یک شرکت بیمه در فرانسه قرارداد امضاء کند.

 

یادآوری: از اول ژانویه 2003 ، هزینه‌های تشكیل پرونده از بدو ثبت تقاضا دریافت می‌شود و در صورت رد تقاضا مسترد نخواهد شد. میزان مبلغ پرداختی در تعرفه رسمی ویزا قید شده است.

 

تعرفه های ویزا

شورای اتحادیه اروپا تصمیم به افزایش هزینه بررسی پرونده درخواست روادید کوتاه مدت، از اول ژانویه ٢٠٠٧ (١١دی ماه ١٣٨٥) گرفته است.

 

- بنابراین از این تاریخ ، هزینه پرونده های دریافتی جهت بررسی درخواست روادید کوتاه مدت شنگن ( ترانزیت فرودگاهی، ترانزیت و کوتاه مدت) به ٦۰ یورو افزایش می یابد.

 

هزینه بررسی پرونده در خواست روادید بلند مدت بدون تغییر باقی می ماند: ٩٩ یورو

 

- در مراحل جدید صدور روادید، یک برچسب شخصی به مبلغ ٦۰ یورو ( همراه عکس) برای هر متقاضی روادید ( به استثنای کودکان کمتر از ٦ سال که کماکان روادید رایگان دریافت می کنند) در نظر گرفته است.

 

از این رو لازم است در گذرنامه هر متقاضی به تعداد کافی صفحه سفید جهت درج هر برچسب پیش بینی گردد.

 

هرگونه اقدامی كه جعل محسوب شود، چه با واسطه چه بی واسطه، مشمول مجازات خواهد شد و حتی ممكن است منجر به ممنوعیت ورود مرتكبین به كل فضای ‌شنگن (15 كشور اروپایی) شود. توصیه اكید می‌شود كه كنسولگری را در جریان هرگونه تلاش برای سؤ استفاده از شما به نام ارائه خدمات قرار دهید. توجه: ثبت تقاضای ویزا تضمینی برای صدور ویزا برای فرانسه ایجاد نمی كند.

 

مراحل صدور ویزا:

توصیه: بهتراست یک ماه پیش از تاریخ پیش بینی شده برای سفر، درخواست صدور روادید انجام پذیرد. ممکن است مراحل صدور روادید به دلایل فنی و عوامل پیش بینی نشده، خصوصا در ایام تعطیلات تابستانی، طولانی تر شود.

 

صدور ویزا در دو مرحله صورت می‌گیرد: پس از تحویل پرونده تقاضای روادید به بخش روادید و پرداخت مبلغ مقرر در تعرفه رسمی، زمان انتظار برای روادید کوتاه مدت حد اقل 15 روز می باشد( روادید کوتاه مدت با اقامت حد اکثر 90 روز) .

 

هنگام تسلیم مدارک، برگه ای به شما داده می شود که بر روی آن تاریخ مراجعه برای دریافت روادید که دو هفته بعد از دریافت مدارک می باشد و نیز فهرست مدارکی که باید در آن تاریخ ارائه گردد، ذکر شده است. تقاضا می شود در تاریخ مقرر، بدون تماس تلفنی قبلی به سفارت مراجعه فرمائید.

در صورت پاسخ منفی، مراتب تلفنی به اطلاع شما خواهد رسید. خواهشمند است روی فرم درخواست شماره تلفنی ذکر گردد تا تماس با شما به سادگی امکان پذیر باشد.

 

چنانچه خلاف آن اعلام نگردد‌، ویزای صادره به شما اجازه می‌دهد تا اتمام مدت اعتبار آن، در سراسر منطقه شنگن تردد داشته باشید، مشروط به آنكه فرانسه اولین مقصد یا مقصد اصلی شما باشد.

یادآوری: برای روادید دراز مدت ( پیش از 90 روز)، برای مثال روادید تحصیلی، یا روادید اقامتی زمان انتظار دو ماه یا بیشتر خواهد بود. بنابرین تاریخ دریافت روادید به طور سیستماتیک تلفنی به متقاصیان اعلام خواهد شد

 

 

اگر ایرانی هستید و گذرنامه عادی دارید و می‌خواهید به فرانسه بروید

 

1 -  برای ترانزیت ازبخش بین المللی یك فرودگاه در فرانسه، بدون ورود به منطقه شنگن،

ويزای ترانزيت فرودگاهی- اين ويزا اجازه ورود به منطقه شنگن را نمی دهد و مسافران مجاز به ترك سالن ترانزيت (بخش بین المللی) فرودگاه نمی‌باشند. این ویزا ظرف 24 ساعت (روز کاری) صادر می گردد.

 

فرم تقاضای ويزا:

برای اخذ اين ويزا، ‌بايد فرم مربوطه را پركنيد. فرم را می‌توانيد از بخش روادید سفارت فرانسه بگيريد يا از اینحا          ( http://www.ambafrance-ir.org/IMG/pdf/visafran-6.pdf  ) دریافت کنید.

اگر خانوادگی سفر می كنيد، برای هر متقاضی یک فرم جداگانه پرشود.

 

مدارك لازم هنگام تحویل مدارک:

علاوه برفرم بايد مداركی را كه در زير قيد شده است (اصل مدرك به همراه يك فتوكپی) ارائه دهيد. فتوكپی‌ها نگه داشته می‌شود اما اصل‌ها به شما بازگردانده خواهد شد.

شناسنامه ایرانی

گذرنامه كه اعتبار آن بايد حداقل دو ماه بيشتر از تاريخ خاتمه اعتبار ويزای درخواستی باشد. متقاضيان فقط از صفحات 1 تا 6 گذرنامه و نيز صفحاتی كه در آنها مهر روادید خورده است ‌فتوكپی تهيه كنند.

3 قطعه عكس رنگي براي هر گذرنامه

2 قطعه عكس براي همراهاني كه ( همسر, فرزندان...) اسامي آنان در گذرنامه درخواست كننده ثبت شده است

 

برای اطفال صغير كه تنها يا همراه شخص ثالثی سفر می‌كنند، اجازه كتبی و امضا شده توسط پدر يا مادر يا قيم قانونی.

روادید کشور هایی که قصد عبور ترانزیت از آنها را دارید و نیز روادید کشور مقصد

بلیط رفت و برگشت تایید شده

 

مدارک شغلی:

- برای صاحبان صنوف، تجار، مديران صنايع: سند قانونی ثبت مؤسسه

- برای حقوق‌بگيران: گواهی اشتغال به كار

- برای كاركنان مستقل و مشاغل آزاد: كارت صنفی

- برای اشخاص تحت تكفل (زنان خانه‌دار يا فرزندان تحت تكفل): گواهی کار همسر یا پدر

- برای دانش‌آموزان دبستانی و دبيرستانی و دانشجويان: گواهی اشتغال به تحصيل از مؤسسه آموزشی مربوطه.

 

2 - برای ترانزیت كمتر از 6 روز درمنطقه شنگن، پیش از ورود به یك كشور ثالث خارج از فضای شنگن،

ویزای ترانزیت - این ویزا به شما اجازه می‌دهد از یك كشور ثالث (منظور كشوری است خارج از منطقه شنگن مثلاً ایران)، با عبور از منطقه شنگن به یك كشور ثالث دیگر سفر كنید. مدت ترانزیت حداكثر 5 روز است.

 

فرم تقاضای ويزا:

برای اخذ اين ويزا، ‌بايد فرم مربوطه را پركنيد. فرم را می‌توانيد از بخش روادید سفارت فرانسه بگيريد يا از اینحا          (  http://www.ambafrance-ir.org/IMG/pdf/visafran-6.pdf ) دریافت کنید.

اگر خانوادگی سفر می كنيد، برای هر متقاضی یک فرم جداگانه پرشود.

 

مدارك لازم هنگام تحویل مدارک:

علاوه برفرم بايد مداركی را كه در زير قيد شده است (اصل مدرك به همراه يك فتوكپی) ارائه دهيد. فتوكپی‌ها نگه داشته می‌شود اما اصل‌ها به شما بازگردانده خواهد شد.

 

شناسنامه ایرانی

گذرنامه كه اعتبار آن بايد حداقل دو ماه بيشتر از تاريخ خاتمه اعتبار ويزای درخواستی باشد. متقاضيان فقط از صفحات 1 تا 6 گذرنامه و نيز صفحاتی كه در آنها مهر روادید خورده است ‌فتوكپی تهيه كنند.

3 قطعه عكس رنگي براي هر گذرنامه

2 قطعه عكس براي همراهاني كه ( همسر, فرزندان...) اسامي آنان در گذرنامه درخواست كننده ثبت شده است

 

دعوتنامه (خانواده یا دوست مقیم فرانسه شما باید فرم این دعوتنامه را از شهرداری یا كلانتری محل خود گرفته، اصل این مدرك را برای ثبت در پرونده برای شما بفرستند).

درصورتی كه دعوتنامه ندارید، رزرو هتل (برای تمام مدت اقامت) یا مدارك مثبته دال بر آنكه صاحب مسكن در فرانسه هستید (سند مالكیت، قبض مالیات ملكی، قبض عوارض سكونت).

برای اطفال صغیر كه تنها یا همراه شخص ثالثی سفر می‌كنند، اجازه كتبی و امضاشده پدر یا مادر یا قیم قانونی.

روادید کشور های ترانزیت و کشور مقصد

 

اسناد مثبته شغلی و منابع مالی

مدت و قصد سفر باید با سطح امکانات مالی متناسب باشد. این میزان بر اساس حد اقل حقوق روزانه ضرب در تعداد روز های اقامت در فرانسه محاسبه می گردد. ( روزانه 32 یورو - 16 یورو در صورت داشتن مسکن)

 

برای صاحبان صنوف، تجار، مدیران صنایع: سند قانونی ثبت مؤسسه، صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و/ یا دفترچه حساب پس‌انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست)،

برای حقوق‌بگیران: گواهی اشتغال به كار (تاریخ دقیق شروع به كار و مدت مرخصی)‌، فیش حقوق ماه قبل و صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و/ یا دفترچه حساب پس‌انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست).

برای كاركنان مستقل و مشاغل آزاد: كارت صنفی، ‌صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات ماه آخر) و/ یا دفترچه حساب پس انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست).

برای اشخاص تحت تكفل (زنان خانه‌دار یا فرزندان تحت تكفل): اسناد مثبته حرفه‌ای (گواهی کار)، صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و/ یا دفترچه حساب پس‌انداز متكفل (شوهر، پدر) (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست).

برای دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی و دانشجویان: گواهی اشتغال به تحصیل از مؤسسه آموزشی مربوطه.

 

مدارکی که هنگام دریافت روادید باید ارائه گردد:

بیمه مسافرتی ( به ستون"بخش روادید" مراجعه شود)

بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد فرانسه ( برگه رزرواسیون تایید شده ، رفت و برگشت)

 

 3 - برای دیدار توریستی یا خانوادگی حداكثر 90 روزه،

 فرم تقاضای ويزا:

برای اخذ اين ويزا، ‌بايد فرم مربوطه را پركنيد. فرم را می‌توانيد از بخش روادید سفارت فرانسه بگيريد يا از اینحا (http://www.ambafrance-ir.org/IMG/pdf/visafran-6.pdf ) دریافت کنید.

اگر خانوادگی سفر می كنيد، برای هر متقاضی یک فرم جداگانه پرشود.

 

 

مدارك لازم هنگام تحویل مدارک:

علاوه برفرم بايد مداركی را كه در زير قيد شده است (اصل مدرك به همراه يك فتوكپی) ارائه دهيد. فتوكپی‌ها نگه داشته می‌شود اما اصل‌ها به شما بازگردانده خواهد شد.

 

شناسنامه ایرانی

گذرنامه كه اعتبار آن بايد حداقل دو ماه بيشتر از تاريخ خاتمه اعتبار ويزای درخواستی باشد. متقاضيان فقط از صفحات 1 تا 6 گذرنامه و نيز صفحاتی كه در آنها مهر روادید خورده است ‌فتوكپی تهيه كنند.

3 قطعه عكس رنگي براي هر گذرنامه

2 قطعه عكس براي همراهاني كه ( همسر, فرزندان...) اسامي آنان در گذرنامه درخواست كننده ثبت شده است

 

دعوتنامه (خانواده یا دوست مقیم فرانسه شما باید فرم این دعوتنامه را از شهرداری یا كلانتری محل خود گرفته، اصل این مدرك را برای ثبت در پرونده برای شما بفرستند).

درصورتی كه دعوتنامه ندارید، رزرو هتل (برای تمام مدت اقامت) یا مدارك مثبته دال بر آنكه صاحب مسكن در فرانسه هستید (سند مالكیت، قبض مالیات ملكی، قبض عوارض سكونت).

بیمه نامه که اعتبار آن کل مدت اقامت را پوشش دهد

برای اطفال صغیر كه تنها یا همراه شخص ثالثی سفر می‌كنند، اجازه كتبی و امضاشده پدر یا مادر یا قیم قانونی.

 

مدارک شغلی و منابع مالی

مدت و قصد سفر باید با سطح امکانات مالی متناسب باشد. این میزان بر اساس حد اقل حقوق روزانه ضرب در تعداد روز های اقامت در فرانسه محاسبه می گردد. ( روزانه 32 یورو - 16 یورو در صورت داشتن مسکن)

 

 برای صاحبان صنوف، تجار، مدیران صنایع: سند قانونی ثبت شرکت یا کارخانه، صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و/ یا دفترچه حساب پس‌انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست)،

برای حقوق‌بگیران: گواهی اشتغال به كار (تاریخ دقیق شروع به كار و مدت مرخصی)‌، فیش حقوق ماه قبل و صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و/ یا دفترچه حساب پس‌انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست)،

برای كاركنان مستقل و مشاغل آزاد: كارت صنفی، ‌صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات ماه آخر) و/ یا دفترچه حساب پس انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست)،

برای اشخاص تحت تكفل (زنان خانه‌دار یا فرزندان تحت تكفل): اسناد مثبته حرفه‌ای، صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و/ یا دفترچه حساب پس‌انداز متكفل (شوهر، پدر) (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست)،

برای دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی و دانشجویان: گواهی اشتغال به تحصیل از مؤسسه آموزشی مربوطه.

 

مدارکی که هنگام دریافت روادید باید ارائه گردد:

بیمه مسافرتی ( به ستون بخش روادید مراجعه شود)

بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد فرانسه ( برگه رزرواسیون رفت و برگشت تایید شده ).

 

4 - برای سفر كاری اقتصادی یا تجارتی حداكثر 90 روزه،

دعوت از طرف يك شركت فرانسوی

كنسولگري برای تسهيل سفرهای بازرگانان و تكنسين‌های ايرانی رويه جدید ويژه‌ای در پيش گرفته است.

شركتهاي فرانسوي از طريق نمابر دعوتنامه اي را كه در آن تقبل هزينه هاي اقامت و مسكن پيش بيني شده است مستقيما براي بخش رواديد سفارت فرانسه و دعوت شدگان مي فرستند.

 

شماره نمابر بخش رواديد سفارت فرانسه: 00982166706543

 

مدعو دعوتنامه را با در دست داشتن مدارك زير، به بخش ويزای سفارت فرانسه به نشانی خيابان نوفل لوشاتو شماره 85 ارایه بدهند .

 

فرم تقاضای ويزا:

برای اخذ اين ويزا، ‌بايد فرم مربوطه را پركنيد. فرم را می‌توانيد از بخش روادید سفارت فرانسه بگيريد يا از اینحا (http://www.ambafrance-ir.org/IMG/pdf/visafran-6.pdf )  دریافت کنید.

اگر خانوادگی سفر می كنيد، برای هر متقاضی یک فرم جداگانه پرشود.

 

مدارك لازم هنگام تحویل مدارک:

علاوه برفرم بايد مداركی را كه در زير قيد شده است (اصل مدرك به همراه يك فتوكپی) ارائه دهيد. فتوكپی‌ها نگه داشته می‌شود اما اصل‌ها به شما بازگردانده خواهد شد.

 

شناسنامه ایرانی

گذرنامه كه اعتبار آن بايد حداقل دو ماه بيشتر از تاريخ خاتمه اعتبار ويزای درخواستی باشد. متقاضيان فقط از صفحات 1 تا 6 گذرنامه و نيز صفحاتی كه در آنها مهر روادید خورده است ‌فتوكپی تهيه كنند.

3 قطعه عكس رنگي براي هر گذرنامه

2 قطعه عكس براي همراهاني كه ( همسر, فرزندان...) اسامي آنان در گذرنامه درخواست كننده ثبت شده است

 

دعوتنامه شركت فرانسوی با ذکر سمت و نام خانوادگی و امضای شخصی مسئول با قيد تقبل هزينه‌های اقامت، از جمله مسكن .

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

شرکت کنندگان در نمایشگاه

منظور اشخاصی است كه برای عرضه كالاهای خود در نمايشگاه‌های حرفه‌ای يا به دعوت نمايشگاه‌های حرفه‌ای می‌خواهند به فرانسه بروند و معرفی‌نامه از مؤسسات رابط معتبر در دست دارند.

متقاضيان مدارك مورد نياز را مستقيما به كنسولگري سفارت فرانسه- بخش رواديد- تحويل ميدهند.

 

فرم تقاضای ويزا:

برای اخذ اين ويزا، ‌بايد فرم مربوطه را پركنيد. فرم را می‌توانيد از بخش روادید سفارت فرانسه بگيريد يا از اینحا (http://www.ambafrance-ir.org/IMG/pdf/visafran-6.pdf )  دریافت کنید.

اگر خانوادگی سفر می كنيد، بايد دارنده هر ‌گذرنامه یک فرم پركند. اگر همسر و/ يا فرزندانتان در گذرنامه شما ثبت شده‌اند، فقط يك فرم برای دارنده گذرنامه و همراهان كافی است.

 

مدارك لازم هنگام تحویل مدارک:

علاوه برفرم بايد مداركی را كه در زير قيد شده است (اصل مدرك به همراه يك فتوكپی) ارائه دهيد. فتوكپی‌ها نگه داشته می‌شود اما اصل‌ها به شما بازگردانده خواهد شد.

 

شناسنامه ایرانی

گذرنامه كه اعتبار آن بايد حداقل دو ماه بيشتر از تاريخ خاتمه اعتبار ويزای درخواستی باشد. متقاضيان فقط از صفحات 1 تا 6 گذرنامه و نيز صفحاتی كه در آنها مهر روادید خورده است ‌فتوكپی تهيه كنند.

3 قطعه عكس رنگي براي هر گذرنامه

2 قطعه عكس براي همراهاني كه ( همسر, فرزندان...) اسامي آنان در گذرنامه درخواست كننده ثبت شده است

 

رزرواسیون های هتل برای تمام مدت اقامت هم بايد از طريق نمابر به كنسولگري سفارت فرانسه-بخش رواديد- ارسال شود.

نمابر: 00982166706543

 

دعوتنامه برگزار كنندگان نمايشگاه با ذکر نام تك‌تك مدعوين همچنین قید نام و سمت و امضای مسئول نمایشگاه.

عرضه‌كنندگان كالا بايد همچنين مدارك دال بر تسويه حساب هزينه‌های شركت در نمايشگاه (اجاره غرفه،‌…) را ارائه دهند.

برای صاحبان صنوف، تجار و مديران صنايع: سند قانونی ثبت مؤسسه، صورت‌حساب بانكی (مشروح عمليات بانكی ماه آخر) و/ يا دفترچه حساب پس‌انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نيست).

برای حقوق بگيران: گواهی اشتغال به كار (تاريخ دقيق شروع به كار و مدت مرخصی)، فيش حقوق ماه قبل و صورت‌حساب بانكی (مشروح عمليات بانكی ماه آخر) يا دفترچه حساب پس‌انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهايی كافی نيست).

برای كاركنان مستقل و مشاغل آزاد: كارت صنفی، صورت‌حساب بانكی (مشروح عمليات بانكی ماه آخر) و/ يا دفترچه حساب پس‌انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهايی كافی نيست).

 

مدارک لازم هنگام دریافت روادید:

بیمه مسافرتی ( به ستون بخش روادید مراجعه نمائید)

بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی بلیط رفت و برگشت به مقصد فرانسه ( برگه رزرواسیون بلیط تائید شده رفت و برگشت)

 

 

5 - برای اقامت به عنوان دانشجو، ‌كارآموز، ‌شخصیت فرهنگی، ‌علمی،ورزشی یا جهت ماموریت فرهنگی یا علمی، برای مدت كمتر یا بیشتر از 90 روز،

 

--------------------------------------------------------------------------------

دانشجویان، كارآموزان، شركت كنندگان در همایش‌ها و اشخاصی كه به مأموریت‌های رسمی فرستاده می‌شوند برای راهنمایی و مشورت در باره چگونگی اقداماتشان، ابتدا باید به بخش همكاریها و اقدامات فرهنگی سفارت فرانسه به نشانی زیر مراجعه نمایند:

تهران, خیابان فرمانیه, خیابان دیباجی شمالی خیابان حمیدرضا نوریان پلاک 53

تلفن: 22292282 ـ 66404201 ـ 22280372

نمابر: 66460140

ساعات پذیرش مراجعین: همه روزه به استثنای روزهای جمعه و شنبه از9:00 الی 11:30 صبح و از 14:00 الی 16:30 بعد از ظهر با قرار قبلی

 

اشخاصی كه فقط به عنوان شركت‌كننده در یك همایش عازم فرانسه‌اند باید مستقیماً به بخش ویزای سفارت فرانسه

منشی وابسته همكاری‌های فرهنگی، مسئول بررسی تقاضای هنرمندان، ورزشکاران تراز عالی، دانشجویان و پژوهشگران ادبی، روزنامه نگاران فرهنگی و علمی است. منشی وابسته همكاری‌های علمی و فنی، مسئول بررسی تقاضای دانشجویان، پژوهشگران و سخنرانان رشته‌های دیگر و كارمندان وزارتخانه‌های فنی است كه برای مأموریت به فرانسه می‌روند.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

ویزای اقامت كوتاه مدت:

افراد مشمول این ویزا: سخنرانان، داوطلبان کنکورها، افرادی كه برای كارآموزی یا تحقیق حداكثر90 روز در فرانسه اقامت خواهند داشت

مهلت انتظار پس از تحویل تقاضا به بخش همكاریها و اقدامات فرهنگی سفارت فرانسه: حداقل یك ماه

فرم تقاضای ويزا:

برای اخذ این ویزا، ‌باید فرم مربوطه را در دو نسخه پركنید. فرم را می‌توانید از بخش ویزای سفارت فرانسه بگیرید يا از اینحا (http://www.ambafrance-ir.org/IMG/pdf/visafran-6.pdf )  دریافت کنید.

 

مدارك لازم هنگام تحویل مدارک:

علاوه برفرم بايد مداركی را كه در زير قيد شده است (اصل مدرك به همراه يك فتوكپی) ارائه دهيد. فتوكپی‌ها نگه داشته می‌شود اما اصل‌ها به شما بازگردانده خواهد شد.

 

شناسنامه ایرانی

گذرنامه كه اعتبار آن بايد حداقل دو ماه بيشتر از تاريخ خاتمه اعتبار ويزای درخواستی باشد. متقاضيان فقط از صفحات 1 تا 6 گذرنامه و نيز صفحاتی كه در آنها مهر روادید خورده است ‌فتوكپی تهيه كنند.

3 قطعه عكس رنگي براي هر گذرنامه

2 قطعه عكس براي همراهاني كه ( همسر, فرزندان...) اسامي آنان در گذرنامه درخواست كننده ثبت شده است

 

گواهی پذیرش یا ثبت‌نام دریك مؤسسه آموزش عالی دولتی یا خصوصی مورد تأیید دولت (فرانسه) یا دعوتنامه به یك همایش یا فراخوان به کنکور.

مدارك تحصیلی ایرانی همراه با ترجمه آن‌ها كه به تأیید مترجم رسمی مورد قبول سفارت رسیده باشد (كپی‌ها و ترجمه‌ها به هم منگنه شده باشند).

بورس دولت فرانسه، ‌یا دولت ایران یا هر نهاد دیگر.

یا اسناد مثبته منابع مالی شخصی دال بر توانایی تأمین هزینه زندگی به میزان حد اقل 500 یورو در ماه: صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و/یا دفترچه حساب پس‌انداز شخص ذیربط یا متكفل وی در ایران و/ یا فرانسه (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست).

یا در صورت داشتن متكفل در فرانسه: فتوكپی اسناد هویت او (كارت شناسایی فرانسوی یا كارت اقامت)، ‌فیش‌های حقوق سه ماهه آخر و رسید پرداخت مالیات بردرآمد شخص متكفل و احتمالاً تعهدنامه دال بر تامین مسكن متقاضی بر روی كاغذ ساده.

شرح حال مختصر به زبان فرانسه (یا انگلیسی)

 

مدارك لازم هنگام در یافت روادید:

بیمه مسافرت ( به ستون بخش روادید مراجعه نمائید).

بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد فرانسه ( برگه رزرواسیون تائید شده رفت و برگشت)

 

موارد خاص:

برای هنرمندان ارائه شرح حال مختصر لزومی ندارد.

برای موزيسين‌هایی كه به منظور شركت در كنسرت سفر می‌كنند يك كپی از قرارداد که توسط اداره کار و امور شهرستانها پاراف شده باشد.

ويزای شركت در مسابقات به دانشجو اين امكان را مي‌دهد در صورت موفقت در مسابقه، با مراجعه به پرفكتور محل اقامت خود و درخواست كارت اقامت، بلافاصله در فرانسه مستقر شود و ديگر لزومی ندارد مجدداً به ايران بازگردد و تقاضاي ويزای اقامت درازمدت كند.

 

--------------------------------------------------------------------------------

ویزای اقامت دراز مدت موقت:

افراد مشمول این ویزا: دانشجویان، ‌كارآموزان و پژوهشگرانی كه مایل‌اند بین 3 تا 6 ماه در فرانسه اقامت كنند. توجه داشته باشید كه این نوع ویزا را نمی توان تمدید كرد.

 

مهلت انتظار پس از تحویل تقاضا به بخش همكاریها و اقدامات فرهنگی سفارت فرانسه: حدوداً دو ماه.

 

فرم تقاضای ويزا:

برای اخذ این ویزا، ‌باید فرم مربوطه را در چهار نسخه پركنید. فرم را می‌توانید از بخش ویزای سفارت فرانسه بگیرید يا از اینحا ( http://www.ambafrance-ir.org/IMG/pdf/visa_long-4.pdf)  دریافت کنید.

 

مدارك لازم هنگام تحویل مدارک:

علاوه برفرم بايد مداركی را كه در زير قيد شده است (اصل مدرك به همراه يك فتوكپی) ارائه دهيد. فتوكپی‌ها نگه داشته می‌شود اما اصل‌ها به شما بازگردانده خواهد شد.

 

شناسنامه ایرانی

گذرنامه كه اعتبار آن بايد حداقل دو ماه بيشتر از تاريخ خاتمه اعتبار ويزای درخواستی باشد. متقاضيان فقط از صفحات 1 تا 6 گذرنامه و نيز صفحاتی كه در آنها مهر روادید خورده است ‌فتوكپی تهيه كنند.

3 قطعه عكس رنگي براي هر گذرنامه

2 قطعه عكس براي همراهاني كه ( همسر, فرزندان...) اسامي آنان در گذرنامه درخواست كننده ثبت شده است

 

گواهی پذیرش یا ثبت‌نام دریك مؤسسه آموزش عالی دولتی یا خصوصی مورد تأیید دولت (فرانسه) یا دعوتنامه به یك همایش یا فراخوان به کنکور.

مدارك تحصیلی ایرانی همراه با ترجمه آن‌ها كه به تأیید مترجم رسمی مورد قبول سفارت رسیده باشد (كپی‌ها و ترجمه‌ها به هم منگنه شده باشند).

بورس دولت فرانسه، ‌یا دولت ایران یا هر نهاد دیگر.

یا اسناد مثبته منابع مالی شخصی دال بر توانایی تأمین هزینه زندگی به میزان حد اقل 500 یورو در ماه: صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و/یا دفترچه حساب پس‌انداز شخص ذیربط یا متكفل وی در ایران و/ یا فرانسه (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست).

یا در صورت داشتن متكفل در فرانسه: فتوكپی اسناد هویت او (كارت شناسایی فرانسوی یا كارت اقامت)، ‌فیش‌های حقوق سه ماهه آخر و رسید پرداخت مالیات بردرآمد شخص متكفل و احتمالاً تعهدنامه دال بر تامین مسكن متقاضی بر روی كاغذ ساده.

شرح حال مختصر به زبان فرانسه (یا انگلیسی)

 

برخلاف ویزای اقامت دراز مدت: دارندگان ویزای اقامت درازمدت موقت مجاز نیستند از پرفكتور (اداره پلیس اتباع خارجی فرانسه) درخواست كارت اقامت كنند.

 

توجه: این نوع روادید امکان ورود به منطقه شنگن را به شما نخواهد داد و نیز تحت هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

--------------------------------------------------------------------------------

ويزاي اقامت دراز مدت:

افراد مشمول این ویزا: دانشجويان و اعضای هيئت‌هاي علمی كه بيش از 3 ماه در فرانسه اقامت خواهند كرد و با توجه به نوع ويزايشان می‌توانند كارت اقامت موقت يكساله و احتمالاً قابل تمديد بگيرند.

مهلت انتظار پس از تحویل تقاضا به بخش همكاریها و اقدامات فرهنگی سفارت فرانسه: حدوداً دو ماه.

 

فرم تقاضای ويزا:

برای اخذ این ویزا، ‌باید فرم مربوطه را در چهار نسخه پركنید. فرم را می‌توانید از بخش ویزای سفارت فرانسه بگیری يا از اینحا ( http://www.ambafrance-ir.org/IMG/pdf/visa_long-4.pdf )  دریافت کنید.

 

مدارك لازم هنگام تحویل مدارک:

علاوه برفرم بايد مداركی را كه در زير قيد شده است (اصل مدرك به همراه يك فتوكپی) ارائه دهيد. فتوكپی‌ها نگه داشته می‌شود اما اصل‌ها به شما بازگردانده خواهد شد.

 

شناسنامه ایرانی

گذرنامه كه اعتبار آن بايد حداقل دو ماه بيشتر از تاريخ خاتمه اعتبار ويزای درخواستی باشد. متقاضيان فقط از صفحات 1 تا 6 گذرنامه و نيز صفحاتی كه در آنها مهر روادید خورده است ‌فتوكپی تهيه كنند.

5 قطعه عكس رنگي براي هر گذرنامه

2 قطعه عكس براي همراهاني كه ( همسر, فرزندان...) اسامي آنان در گذرنامه درخواست كننده ثبت شده است

 

گواهی پذیرش یا ثبت‌نام دریك مؤسسه آموزش عالی دولتی یا خصوصی مورد تأیید دولت (فرانسه) یا دعوتنامه به یك همایش یا فراخوان به کنکور.

مدارك تحصیلی ایرانی همراه با ترجمه آن‌ها كه به تأیید مترجم رسمی مورد قبول سفارت رسیده باشد (كپی‌ها و ترجمه‌ها به هم منگنه شده باشند).

بورس دولت فرانسه، ‌یا دولت ایران یا هر نهاد دیگر.

یا اسناد مثبته منابع مالی شخصی دال بر توانایی تأمین هزینه زندگی به میزان حد اقل 500 یورو در ماه: صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و/یا دفترچه حساب پس‌انداز شخص ذیربط یا متكفل وی در ایران و/ یا فرانسه (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست).

یا در صورت داشتن متكفل در فرانسه: فتوكپی اسناد هویت او (كارت شناسایی فرانسوی یا كارت اقامت)، ‌فیش‌های حقوق سه ماهه آخر و رسید پرداخت مالیات بردرآمد شخص متكفل و احتمالاً تعهدنامه دال بر تامین مسكن متقاضی بر روی كاغذ ساده.

شرح حال مختصر به زبان فرانسه (یا انگلیسی)

 

مدارك لازم هنگام در یافت روادید:

بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد فرانسه ( برگه رزرواسیون تائید شده رفت و برگشت)

 

موارد خاص:

دانش‌آموزانی كه تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده‌اند و مایل‌ا ند تحصیلات دانشگاهی خود را در فرانسه شروع كنند باید ابتدا امتحان سدوست (CEDUST) (مدرك زبان برای تقاضای پذیرش اولیه در آموزش عالی) را با موفقیت بگذرانند یا موفق به اخذ دیپلم دالف (DALF) (دیپلم زبان فرانسه پیشرفته) شوند.

دانشجویان سطح كارشناسی (با 4 یا 5 سال تحصیلات عالیه مورد تأیید دانشگاه‌های فرانسه) باید با تماس با یك دانشگاه، پذیرش اولیه بگیرند.

دانشجویان رشته معماری در هر سطح تحصیلی باید امتحان سدوست (CEDUST) را بگذرانند،

پرونده بورسیه‌های دولت فرانسه را بخش همکاریها‌ و اقدامات فرهنگی سفارت فرانسه مستقیماً بررسی می‌كند.

 

6 - برای اقامت بیش از 90 روز به عنوان بازدید كننده، درصورتی‌كه قادرید مخارجتان را بدون اشتغال به كار در فرانسه كه مستلزم اخذ مجوز در فرانسه است، تأمین نمایید،

 

فرم تقاضای ويزا:

برای اخذ این ویزا، ‌باید فرم مربوطه را در چهار نسخه پركنید. فرم را می‌توانید از بخش ویزای سفارت فرانسه بگیرید يا از اینحا (http://www.ambafrance-ir.org/IMG/pdf/visa_long-4.pdf )  دریافت کنید.

 

مدارك لازم هنگام تشکیل پرونده:

علاوه برفرم بايد مداركی را كه در زير قيد شده است (اصل مدرك به همراه يك فتوكپی) ارائه دهيد. فتوكپی‌ها نگه داشته می‌شود اما اصل‌ها به شما بازگردانده خواهد شد.

 

شناسنامه ایرانی

گذرنامه كه اعتبار آن بايد حداقل دو ماه بيشتر از تاريخ خاتمه اعتبار ويزای درخواستی باشد. متقاضيان فقط از صفحات 1 تا 6 گذرنامه و نيز صفحاتی كه در آنها مهر روادید خورده است ‌فتوكپی تهيه كنند.

4 قطعه عكس رنگي براي هر گذرنامه

2 قطعه عكس براي همراهاني كه ( همسر, فرزندان...) اسامي آنان در گذرنامه درخواست كننده ثبت شده است

 

اسناد مثبته استقلال مالی: گواهی منابع مالی ثابت برای مدت اقامت و در صورت داشتن متكفل، گواهی تکفل و گواهی دال بر وجود درآمد معین متكفل (ارزیابی بر اساس SMIC صورت خواهد گرفت).

تعهدنامه روی كاغذ ساده مبنی بر اینكه متقاضی به هیچ كاری كه مستلزم اخذ مجوز باشد، اشتغال نخواهد ورزید.

شرح دقیق موقعیت اجتماعی و شغلی همراه با گواهیهای مربوطه

اسناد مربوط به مسكن (سند مالکیت، ‌اجاره نامه، تقبل مسكن متقاضی از طرف شخصی كه صاحب خانه است)

پوشش بیمه

اسناد دال بر داشتن پیوندهای خانوادگی با شخصی در فرانسه، با فرانسویان یا خارجی‌ها (اسناد ثبت احوال، گواهی،…).

 

مدارک لازم هنگام دریافت روادید:

بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد فرانسه (برگه رزرواسیون تایید شده، رفت و برگشت)

بیمه نامه شخصی مسافرتی که هزینه های پزشکی سه ماه اول را پوشش دهد. این بیمه باید یا توسط متقاضی یا شخص متکفل تهیه شود.

 

تشریفات در فرانسه:

دارنده 8 روز پس از ورود به فرانسه به پرفكتور (اداره پلیس اتباع خارجی فرانسه) ذیربط مراجعه كرده تقاضای كارت اقامت موقت خواهد كرد.

 

7 - برای اقامت به منظور كار برای مدت كمتر یا بیشتر از 90 روز،

خارجیان نمی‌توانند در فرانسه بدون ‌مجوز كار، به حرفه‌ای اشتغال ورزند. این مجوز، پیش از ورود متقاضی، توسط اداره كار و پیشه ‌و آموزش حرفه‌ای هر شهرستان در فرانسه(DDTEFP) برای شغل و منطقه خاص ‌صادر می‌شود. مسیر پرونده در فرانسه، ‌بدون دخالت سفارت، طی می‌شود و تنها پس از موافقت مقامات فرانسوی، صدور ویزا به عهده سفارت خواهد بود.

 

مراحل تشکیل پرونده:

كارفرمای آینده متقاضی، ‌قرارداد كار را تنظیم كرده و پرونده تقاضای مجوز كار را به اداره كار و پیشه و آموزش حرفه‌ای شهرستان می‌فرستد.

اداره كار و پیشه و آموزش حرفه‌ای نظر مساعد خود را اعلام و پرونده را به اداره مهاجرت بین الملی (OMI) می‌فرستد.

اداره مهاجرت بین‌المللی پرونده را به سفارت فرانسه در تهران می‌فرستد و سفارت متقاضی را برای تدارك سفر دعوت می‌كند.

 

فرم تقاضای ويزا:

برای اخذ این ویزا، ‌باید فرم مربوطه را در دو نسخه پركنید. فرم را می‌توانید از بخش ویزای سفارت فرانسه بگیرید يا از اینحا (http://www.ambafrance-ir.org/IMG/pdf/visa_long-4.pdf ) دریافت کنید.

 

مدارك لازم هنگام تحویل مدارک:

علاوه برفرم بايد مداركی را كه در زير قيد شده است (اصل مدرك به همراه يك فتوكپی) ارائه دهيد. فتوكپی‌ها نگه داشته می‌شود اما اصل‌ها به شما بازگردانده خواهد شد.

 

شناسنامه ایرانی

گذرنامه كه اعتبار آن بايد حداقل دو ماه بيشتر از تاريخ خاتمه اعتبار ويزای درخواستی باشد. متقاضيان فقط از صفحات 1 تا 6 گذرنامه و نيز صفحاتی كه در آنها مهر روادید خورده است ‌فتوكپی تهيه كنند.

3 قطعه عكس رنگي براي هر گذرنامه

2 قطعه عكس براي همراهاني كه ( همسر, فرزندان...) اسامي آنان در گذرنامه درخواست كننده ثبت شده است

 

مدارك لازم هنگام در یافت روادید:

بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد فرانسه ( برگه رزرواسیون تائید شده رفت و برگشت)

 

اقدامات لازم در فرانسه:

8 روز پس از ورود به فرانسه، دارنده روادید باید به مقامات ذیصلاح مراجعه نموده و درخواست روادید اقامت موقت نماید

 

توجه:

امكان دارد پلیس مرزی هنگام ورود به فرانسه، ‌از شما گواهی‌هایی را كه به كنسولگری ارائه داده‌اید، مجدداً مطالبه كند و چنانچه آن‌ها را همراه نداشته باشید، احتمال دارد كه به‌رغم وجود ویزا، از ورود شما به خاك فرانسه ممانعت به عمل آید. 

به خاطر داشته باشید که برای دریافت روادید باید مدارکی دال بر امکان تامین کلیه هزینه های مسافرت ارائه گردد.

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم تیر 1386ساعت 1:9  توسط پگاه....  |